Ola de calor...

¡Buenos días!

Daar ben ik dan, vanuit het zonnige Spanje! Want zonnig is het: er heerst een ware hittegolf. Morgen wordt het zelfs 42 graden. Pfff, dan zie je er op een gegeven moment wel even uit als een kreeft…

Vanochtend vroeg vloog ik naar Madrid toe, om 07:00 uur. De wekker stond al om 03:45 uur en om 04:45 uur reden we richting Rotterdam, Martijn samen met mij in zijn auto en papa en mama samen in hun auto. Ik vond het een emotioneel afscheid eenmaal op Rotterdam, maar heb me erdoorheen geslagen. Het leuke van Rotterdam is dat je de personen helemaal het vliegtuig in kan zien lopen, dus ik kon ze alle drie zien staan op een dakterras. Dat vond ik nog het emotioneelst, dus ik ging huilend de cabine binnen. Gelijk twee super lieve stewardessen die op me af kwamen en de hele reis gevraagd hebben of het alweer een beetje ging met me. Lief toch!

De vlucht ging verder voorspoedig en was zo voorbij. Eenmaal in Madrid was er vertraging op de bagageband. Na ongeveer 40 minuten kwamen mijn twee koffers pas tevoorschijn… En dan moet je die twee koffers natuurlijk nog meezeulen naar buiten! Gelukkig stonden daar José en Isabel op me te wachten. Ja, José, want ik heb natuurlijk weer eens verkeerd gelezen. Hij zit helemaal niet in Amerika, pas in juli! Dus ook niet gelijk naar Torre del Mar, wel zo rustig

Smile
. Pues, José nam één van de koffers van mij over en al toerend door Madrid reden we naar hun huis toe, waar een heerlijke maaltijd op me te wachten stond, ensalada con carne de cerda (ja, zoek dat maar eens op
Smile
).

Isabel heeft glutenallergie, dus moet eens in de zoveel tijd naar het ziekenhuis in Madrid voor controle. Één zo’n controle was precies vandaag, dus ik kon even rustig mijn koffer uitpakken en bijkomen van de rit terwijl zij daarheen waren. Natuurlijk was dit zo gebeurd met twee koffers (niet!).

Daarna hebben we niet zoveel meer gedaan. Ik heb samen met Isabel in hun schattige zwembadje gezwommen, die heerlijk koel was. Het is even wennen bij de familie, omdat ik graag met van alles en nog wat wil helpen maar dit niet kan omdat ik niet weet wat waar ligt. Maar zij moeten net zo goed aan mij wennen als ik aan hun. Toen Isa (de moeder) thuis kwam, zijn we nog naar Madrid gegaan om een openbaar vervoerskaart voor mij en Isabel te kopen. Met deze kaart kan ik een maand lang (vanaf vandaag) reizen vanuit zone B1 naar het centrum van Madrid. Wat de zones inhouden moet ik nog even achter komen, maar dat is zo gebeurd.

Wat niet zo gebeurd was, was het aanvragen van de kaarten. Deze moesten worden aangevraagd bij één of ander loket waar 3 mensen voor ons zaten te wachten. We moesten dus aansluiten in de rij. Ruim een half uur later werden we eindelijk geholpen, maar daarna moesten we nog een half uur wachten op het resultaat. Maar ja, het was er in ieder geval lekker koel.

De familie is nu uit eten met vrienden van hun. Het plan was dat ik ook mee zou gaan, maar ik ben zo moe dat ik niet mee ben gegaan. Ik heb lekker thuis gegeten en toen ze weg waren heb ik nog met mijn ouders en met Martijn geskyped. Toch wel gek, want het lijkt helemaal niet vanochtend dat ik weg ben gegaan. Ik heb het gevoel dat ik hier al een week zit! Foto’s heb ik helaas niet veel gemaakt, ofwel bijna niet. De enigste foto die ik erbij plaats is de foto van Isabels super mooie tekening voor mij.

Besos, Iris

PS. Morgen ga ik hopelijk leren hoe je paella maakt!

Reacties

Reacties

Marjolein

Wat gezellig om te lezen Iris. Fijn dat de eerste dag lekker is verlopen. Dinsdag wordt het weer koeler!!

Jeanine

Ah super leuk om dit te lezen! :)

Demi

Geweldig! Nu al zoveel meegemaakt! Oehhh dus jij kan mij straks een workshop paella maken geven Hihihi... Yesss lekkkerr! Genietze!

Romy

wat spannend maar ook gaaf zeg! Ik ga je blog even volgen! x Romy

oma Elly.

Wat leuk om je reisverhaal te volgen.
Over een paar dagen weet je alles te vinden.

Corné

Ik vond het net zo fijn om jou naar het vliegtuig te zien lopen, als jij het vond om ons op het terras te zien zwaaien.
's Avonds zag ik pas op een foto dat je tranen, maar die zijn inmiddels verdwenen!

Akke

Leuk om je belevenissen zo te volgen, Iris. En je voelt je daar al net zo gauw thuis, als dat je dat hier bij ons deed, lees ik. Xx

Kimberley Roquas

Gaaf! Veel plezier Iris :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active