¡Vamos a la playa!

Hola,

De vierde week is alweer voorbij, wat betekent dat ik bijna op de helft ben van het aupair avontuur. Het gaat echt super snel.

Afgelopen week was een kort weekje. Maandag tot en met donderdag overdag met Isabel, wat heel gemakkelijk ging. Ze heeft zich goed gedragen

Smile
.

Maandagmiddag nadat Isa thuis kwam heb ik een aantal kaartjes en cadeautjes op de bus gedaan, bij het postkantoor (hier heet dat Correos). Het verliep erg Spaans voor mijn gevoel. Na 1.5 uur kon ik dan eindelijk met de bus naar huis want het was toch gelukt. Daar trof ik ook een paar vrienden van Isabel aan die uit een apartementencomplex verderop langs waren gekomen om even te komen zwemmen.

Woensdagavond ben ik met andere aupairs naar Madrid geweest. We hebben wat gegeten bij 100 Montaditos (woensdag en zondag alles voor 1 euro) en daarna nog maar eens churros gegeten bij churrería de San Gines. Daarna zijn we even naar de Mercado de San Miguel geweest maar al snel kwamen we met het idee om naar de zonsondergang bij Templo de Debod te kijken. We liepen er haastig heen en waren precies optijd. Het uitzicht over Madrid was prachtig.

En donderdag gingen we 's middags om precies 5 uur op weg naar Torre del Mar, waar we tot en met vandaag zijn verbleven. Het is 5 uur rijden, maar met hele mooie uitzichten en een mooie ondergaande zon. Hier hebben we heerlijk aan het strand gelegen, gegeten en siësta's gehouden. Want dat heb ik nu wel gemerkt: na het eten rond een uurtje of 4 ben je echt wel even toe aan siësta. Niet zozeer omdat je zoveel gedaan hebt dat je er moe van bent, maar door de warmte en het eten. Vrijdagavond hebben we heerlijk in een visrestaurant gegeten, met veel specialiteiten van Malaga, samen met oude vrienden van Isa. Zaterdag en zondag was 's avonds de feria, waarbij Isabel in een schattige Gitana werd gestoken. Zondag hebben we naar de processie van Virgen del Carmen gekeken. Het leek heel erg op één van de vele processen van de Semana Santa in Sevilla, alleen ging deze processie ook over het water. Het is namelijk een processie voor vissers, omdat Torre del Mar een vissersdorpje is. De mensen die meeliepen liepen op blote voeten en sommigen droegen roeispanen, in plaats van kaarsen zoals bij de Semana Santa. De avond werd afgesloten met vuurwerk en kermis.

Vandaag hebben we het weekend lekker afgesloten op het strand voordat we weer aan de terugreis in de auto begonnen. Ik kan nu al niet wachten tot 8 augustus, wanneer we 2 weken naar Torre del Mar op vakantie gaan! Meer strand en zee en dan gaan we hopelijk ook meer van de omgeving zien!

Reacties

Reacties

marjolein

Wat een heerlijke tijd heb je weer gehad, iris. Als ik jouw app foto's zie spat ( letterlijk) het plezier eraf!!
Tot je volgende blog.
Kusjes en dikke knuffel van je moeder.

Akke

Hoi Iris, wat tref jij het toch, geweldig. En door je leuke verhalen willen we toch ook wel weten, hoe de omgeving er uit ziet. Lang leve Google Maps. Mooi daar.
De processie ook even gegoogled, indrukwekkend.
Blijf heerlijk genieten, Iris, dan genieten wij met jou mee.
:-))
Groetjes vanaf Ameland.

oma Elly.

ik zie je genieten Iris, en zo geniet ik mee.

oma diny

iris wat heerlijk in zee maar je badpak met jou er in is een plaatje leuk dat kleine meisje erbij.
groetjes oma diny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active