Universidad!

Hola,

Eindelijk is de universiteit écht begonnen. Afgelopen woensdag heb ik me voor mijn vakken ingeschreven. Ik had een afspraak met het secretariaat om 12:45 uur, zodat ik me in kon schrijven voor vakken. Veel van de vakken die oorspronkelijk op mijn lijst stonden zaten vol, vandaar dat ik andere vakken heb. Om heel eerlijk te zijn veel leukere! Twee van de vakken over Granada en de Moorse stijl, één over de archeologie van de klassieke oudheid, één over de kunst van de oudheid en één over de moderne geschiedenis van de Islam. Die laatste ga ik ruilen, want vandaag in de les begonnen ze ineens in het Arabisch te praten. Maandag tot en met donderdag college, vrijdag tot en met zondag weekend. Niet verkeerd

Smile
!

Ook zit de eerste reis vanuit Granada er alweer op. Een weekendje naar Sevilla en Córdoba, samen met Erasmus Student Network (ESN). Zaterdagochtend vroeg vertrokken we per bus naar Sevilla. Rond het middaguur kwamen we hier aan waarna we doorgingen naar het Real Alcázar. Het was de derde keer dat ik er was, maar het blijft mooi. Later met een rondleiding kwamen we nog langs Plaza de España, dat echt één van mijn favoriete pleinen is (ook favoriet is nog een heel schattig klein pleintje, ook in Sevilla, aan het eind van één van de zijstraatjes naast de Kathedraal)! Na een nacht van uitgaan, "op tijd" naar huis gaan en slapen in een hostel vol met kakkerlakken (jakkes), gingen we zondagochtend op weg naar Córdoba. Ook hier was ik al een keer geweest, maar de Mezquita was weer prachtig. ’s Avonds rond 10en stonden we weer in Granada. Ik heb niet het gevoel dat we van beide steden heel veel hebben gezien, aangezien ik ze allebei al een keer gezien heb. Vooral de toeristische attracties hebben we gezien, maar meer niet. Het was wel erg leuk en gezellig!

Nog een leuk nieuwtje: maandag is de eerste sneeuw gevallen op de Sierra Nevada! Een prachtig gezicht om vanuit de bus de witte toppen van de berg te zien.

Reacties

Reacties

Marjolein

Wat heb je al veel gezien! Staan er nog meer reisjes gepland??
En wat jouw vakken betreft: Goed opletten bij het vak over Granada. Je mag Jacqueline en mij tijdens de herfstvakantie rondleiden!!
Lijkt mij geweldig.
Dag lieve schat!!

Corné

Nu nog foto's ter ondersteuning van het verhaal, por favor!

oma Elly

Lieve Iris,
mooie foto,s en een mooi verslag van wat je allemaal mee maakt, leuk hoor !
Op een paar plaatsen ben ik ook geweest.
Groetjes oma Elly.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active