Semana de turismo

Het eerste bezoek van thuis waar ik erg naar uit heb gekeken zit er alweer op. Afgelopen week waren mama en Jacqueline er. Heel gezellig en ook voor mij een mogelijkheid om lekker de toerist uit te hangen en veel van Granada en de omgeving te zien!

Zaterdag de 17e zat ik om 07.00 uur in de bus naar Malaga airport. Zij wisten echt niet dat ik ze zou komen ophalen, dus ik had een groot geel karton gekocht en daar de tekst “surprise” opgekalkt. Zo konden ze me niet missen. De verrassing is goed gelukt want ze waren erg verrast toen ze me zagen! Met de huurauto reden we naar Granada. Nadat ze mijn piso hadden gezien, één van mijn huisgenootjes hadden ontmoet en boodschappen bij de Lidl hadden gedaan zijn we op weg gegaan naar het gehuurde appartement waar ook ik de hele week zou blijven slapen. Het was een klein maar fijn appartement met een aparte feature: een autolift! Dit had ik echt nog nooit in mijn leven gezien. Heel apart! We kwamen aan met de auto, drukten op de knop zoals bij een normale lift en werden op -1 afgeleverd! Het was een hele krappe garage en daarom was het iedere ochtend best een gedoe, maar de lift maakte het leuk

Laughing
!

Zondag zijn we naar het Alhambra geweest. Ook voor mij was het de eerste keer in het Alhambra (in m’n Erasmustijd). Het was erg mooi! Gelukkig was het ook lekker weer en regende het niet, wat wel de voorspelling was. Terug naar huis namen we het toeristische treinbusje die door heel (toeristisch) Granada gaat en ook langs ons apartementje. Zo zag ik ook hele andere delen van Granada dan dat ik gezien heb! Hobbelend in het treintje kwamen we thuis waar we heerlijk op zijn Spaans een siësta hebben gehouden. ’s Avonds zijn we er weer even op uit geweest, onder andere naar de El Corte Ingles (die kan natuurlijk niet ontbreken) en nog andere winkeltjes. Ook maandag hebben we onze reis met het toeristische treinbusje vervolgd.

Dinsdag stonden we vroeg op en zaten we bijtijds in de auto want we gingen naar Córdoba! Mama had natuurlijk al zoveel verhalen over Córdoba van mij gehoord dat ze het nu wel eens zelf wilde zien. Het was wéér prachtig. Samen met Frigiliana blijft het één van mijn favoriete plekken in Spanje. Vooral de Mezquita blijft een wonderlijk gebouw, één van de mooiste gebouwen die ik ooit heb gezien. Gelukkig vonden mama en Jacqueline het ook prachtig! We hebben natuurlijk echte salmorejo Córdobes gegeten in een patiootje in Moorse stijl. Na een route gelopen te hebben door de stad zijn we rustig weer richting huis gereden want het was toch nog wel een eind rijden.

Woensdag stonden we op in Granada met regen. Mama gelijk de telefoon erbij om te kijken waar het lekker weer was. Richting Malaga zou de zon schijnen! En laat ik nou net een plaatsje daar kennen: Torre del Mar! Hier was ik tijdens mijn aupair avontuur twee weken met de familie op vakantie en heb ik ook nog een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen. Mama en ik kende het dus al, maar we wilden er graag nog een keer naartoe. Eenmaal in Torre del Mar zijn we ook eventjes bij de oma langs geweest waar ik toen op vakantie was. Ze vond het heel leuk mij weer even te zien! Na wat gegeten te hebben op het strand van Torre del Mar zijn we op de weg terug naar Granada langs Frigiliana gegaan, zodat ik dit kon laten zien aan mama en Jac. Het was erg grappig te zien hoe anders het dorpje eruit ziet vergeleken met de zomer, toen ik er met 40 graden rondliep. Het leek toen veel witter en kleurrijker, maar het blijft mooi en schattig.

Donderdag was het tijd om de Sierra Nevada te ontdekken. Dit keer gelukkig met de auto! Het gebied dat we hebben gezien heet Las Alpujarras. We zijn onder andere in het hoogst gelegen dorpje van Spanje geweest, Trevélez! Het was erg prachtig, helaas hebben we alleen geen sneeuw van dichtbij gezien. Wel van veraf

Smile
!

Vrijdag was een stranddag! Toen zijn we weer naar Torre del Mar geweest. We zijn allemaal een beetje verbrand omdat we hadden gedacht dat de zon niet meer zo fel zou zijn, maar dat viel een beetje tegen

Laughing
! ’s Avonds heb ik alvast afscheid genomen van mama en Jacqueline, want zaterdag zat ik om 07.00 uur in de bus naar Madrid, op naar mijn Spaanse familie
Laughing
! Het was heel erg gezellig. Isabel vond het super leuk mij weer te zien en we hebben de hele middag gespeeld terwijl er paella werd gemaakt! Daar heb ik nu de restanten van mee, die ga ik lekker vanavond oppeuzelen. ’s Middags zijn we naar de tuinen van Aranjuez geweest, waar het zomerpaleis van het Spaanse koningshuis staat. Hier zag je echt dat het herfst begint te worden. Prachtige kleuren en allemaal bladeren op de grond. Ook moest ik mijn jas aan! Leuk om het verschil te zien
Laughing
!

Gisteren zijn we met z’n allen Madrid in geweest. Toevallig kwamen we een kudde schapen tegen, die door de grote straten van Madrid liepen. Dit schijnt twee keer in het jaar te gebeuren, één keer in het voorjaar en één keer in het najaar. Het is een hele oude traditie en er komen kuddes op af vanuit heel Spanje. Er liepen ook allemaal mensen in klederdracht mee die muziek maakten en op een soort klompen met stelten eronder liepen. Het was een heel apart gezicht! Rond tweeën hadden we weer afscheid genomen en hadden ze me bij de Hema afgezet! Daar wilde ik pepernoten kopen en speculaas, maar ze hadden alleen nog maar chocoladepepernoten… Ook niet verkeerd

Smile
! De hele Hema was alweer in kerststemming! Ik vind het echt heel jammer dat hij niet in Granada zit… Nadat ik de Hema leeggekocht had heb ik samen met Sirkka nog gezellig wat gedronken en bijgekletst voordat om 17:30 uur mijn bus weer vertrok naar Granada.

Dat was dus een heel gedetailleerd verhaal van het eerste bezoek uit Nederland! Lang hoef ik niet op het volgende bezoek te wachten, want van 6 tot 9 november komt Nadine gezellig hier, en 7 en 8 november komt Richard ook! Daarna moet ik helaas wel weer even wachten, maar dan wel op suuuuuuuper leuk bezoek

Smile
Smile
!

Reacties

Reacties

Corné

ik kan ook haast niet wachten - of bedoel je soms iemand anders SMILEY?

Marjolein.

Het was een heerlijke week. Leuk om onderwerp in je blog te zijn.

Richard

Hé, ik kom ook! ;-) Leuk verhaal weer. :)

oma en opa

Verhaal gelezen. Bedankt voor de mooie kaart Iris.

oma Elly.

Wat een heerlijk verhaal.
Het maakt, dat je ook zin krijgt naar Spanje te gaan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active