Semana extraordinario

Omdat ik heb begrepen dat een paar mensen het heerlijk vinden om mijn blogs te lezen (oma’s en opa) heb ik me weer voorgenomen om elke week een blog te schrijven. Helaas heb ik afgelopen week niet erg veel ondernomen, maar ik zal mijn best doen om het een actieve en leuke week te laten lijken.

Afgelopen week moest ik erg wennen aan het feit dat mijn moeder en Jacqueline weg waren en dat ik niet meer de lieve kleine Isabel om me heen had. Zelfs na twee dagen wende ik er weer erg aan het leven bij hun. Het was net alsof ik nooit weg was geweest. Niemand met wie ik maandag toen ik uit school was even lekker kon spelen, of gastouders met wie ik lekker even over van alles en nog wat kon praten in goed Spaans. Of natuurlijk een moeder en vriendin met wie je lekker door Granada en omgeving kan banjeren en ’s avonds films kan kijken

Laughing
.

Het was dus even erg wennen maandag. En dinsdag. En woensdag. Eigenlijk de hele week

Wink
! Woensdagochtend ging mijn Italiaanse huisgenootje voor een week naar huis dus hebben we ’s avonds lekker sushi gegeten met zijn allen. Woensdagavond ging mijn Hongaarse huisgenoot ook op reis, en wel naar Nederland… Groningen… Nee hoor, ik ben niet jaloers… Zijn tas was helaas te klein
Undecided
!

Dus toen waren mijn Italiaanse huisgenoot en ik nog als enige over. Voor hun studie (die beide Italianen doen) moeten ze vet veel werk doen en zitten ze meestal in de huiskamer. Ik daarentegen heb helemaal niets om voor school te doen, dus uit pure verveling werk ik meestal ’s middags mijn aantekeningen uit in de hoop dat het onderhand tijd is om te gaan sporten of om te gaan koken.

Donderdagavond ging hij voetballen, dus had ik lekker een avond het hele huis voor mezelf alleen. Dat was in de hele periode dat ik hier zit nog nooit gebeurt, dus ik greep mijn kans om op onze grote tv een film te kijken. Alleen werkte de kabel die ik daarvoor had natuurlijk niet. Lang leve de Bazar tegenover! 4 trappen af en weer 4 trappen op met een nieuwe kabel. Ook deze werkte niet. Weer 4 trappen af en 4 trappen op met weer een nieuwe kabel. Werkte niet. Ik nam me voor dat het de laatste keer was dat ik het proberen ging maar opeens deed de kabel die ik oorspronkelijk had het gelukkig! Weer 4 trappen af en 4 trappen op om de kabel weer terug te brengen. Dus toen kon ik heerlijk films kijken

Laughing
!

Vrijdag was natuurlijk mijn vrije dag en omdat het best lekker weer was ben ik voor de eerste keer op het balkon gaan zitten. Lekker een boek lezen! Ook heb ik voor de eerste keer een gerecht gekookt naar een recept van het kookboekje dat ik van mijn gastmoeder Isa heb gekregen: puré de calabaza (ofwel pompoenpuree). In het boekje staan allemaal recepten (handgeschreven met zelfgemaakte foto’s) die ik bij hun gegeten of gemaakt heb. Verschrikkelijk leuk!! Later die dag ben ik met de bus naar de Carrefour geweest en heb ik eindelijk een strijkplank gekocht (die was daar in de aanbieding). De selectie kleren die ik aankan is nu een klein beetje groter geworden! Iedereen was Halloween dingen aan het kopen en de Carrefour was super druk… Maar altijd leuk om erin rond te lopen!

Zaterdag zijn mijn huisgenoot en ik begonnen aan de serie Scrubs. Nouja, hij is aan de 9e keer ofzo begonnen en ik aan mijn eerste keer. Het komt erop neer dat we het de hele dag gekeken hebben. Hij onder zijn huiswerk en ik lekker op de bank. ’s Avonds ging ik nog even de stad in want we hadden het plan om naar een Halloween feest te gaan en daar moest je verkleed aankomen. Het was heel druk en gezellig in de stad en kinderen liepen van winkel naar winkel te trick or treaten. Er zaten hele leuke kostuums bij! Eenmaal thuis hebben we Chinees gehaald en zijn we weer voor Scrubs gaan zitten. Het kwam erop neer dat we om 02.00 uur het eerste seizoen hadden afgekeken en toen geen zin meer hadden om naar het feest toe te gaan. We voelden ons heel oud, maarja

Wink
!

Je raad al wat ik zondag heb gedaan: jawel, Scrubs. Dat is eigenlijk gewoon de samenvatting van het weekend, Scrubs.

Maandag was een iets actievere dag, toen heb ik mijn aandeel van het huishouden gedaan, schoongemaakt en opgeruimd dus. Scrubs hebben we pas ’s avonds gekeken, toen het Italiaanse huisgenootje die in Italië zat ook weer thuis was. We hebben gezellig samen gegeten.

Dat was de super leuke blog van de super leuke afgelopen week. Volgende week beloof ik dat het een leukere blog wordt met foto’s, maar daar is ook wel een rede voor want Nadine en Richard komen dit weekend langs

Smile
!

Laughing
Laughing
Nog maar 46 daagjes/6 weekenden
Laughing
Laughing

Reacties

Reacties

Corné

Nou, dan ook maar een superleuke reactie terug!

Marjolein

Toch heb je het weer voor elkaar.
Heerlijke blog!!
Ik zal je vertellen:
Ik moest ook weer enorm wennen!!

Stella Tersteeg

Hee Iris, je kent me vast niet meer, maar ik heb tijdens TV4 en Linguistica bij je in de werkgroep gezeten haha. Ik vind het superleuk om je verhalen te lezen en ik vroeg me af of die huisgenoot van je toevallig Stefano heet. Ik heb namelijk ooit tijdens een italiaanse uitwisseling in vwo 5, een italiaan genaamd Stefano ontmoet die ook helemaal gek van Scrubs is! :-)

Groetjes!

Harm en Thea

Leuk om te lezen Iris

opa en oma

We kijken uit naar de volgende blog.

oma Elly.

Ook al heb je niet veel ondernomen, zoals je zegt,
was het weer heel gezellig om te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active