¡Visita!

Afgelopen week ging heel snel voorbij. Dat kwam natuurlijk omdat het een hele leuke week was! Dinsdagavond ging ik met een paar Nederlandse meiden the Voice kijken en gezellig eten. Helaas was voor ik naar hun toe ging mijn mobieltje gevallen waardoor hij nu niet meer te gebruiken is... Drama natuurlijk! Gelukkig was het op te lossen met een ander (oud) mobieltje

Undecided
. Woensdag heb ik iets rustiger aan gedaan om donderdagavond met dezelfde meiden sushi te gaan eten en uit te gaan. Wederom super gezellig!

Na een kort nachtje stond om 08.00 uur de schilder 'op de stoep'. Omdat de muur achter de badkamer nat werd van de douche begon de muur af te brokkelen en het schilderwerk ook. Nadat ze de douche twee weken geleden dicht gekit hadden kon deze dus vandaag geschilderd worden. 3 uur lang was er een mannetje bezig en daarna kon ik weer lekker naar bed. Wel moest ik op tijd weer wakker worden want ‘s avonds kwam Nadine aan! Hier had ik heel erg naar uit gekeken. Rond 23.00 uur kwam ze aan op het station van Granada en we zijn gelijk wat tapas gaan eten in de buurt. Na thuis nog iets gekookt te hebben zijn we gaan slapen.

Zaterdag startten we rustig op en zijn een wandeling gaan maken door het Albaicin, een prachtig oud en steil stukje Granada. Ik ben steeds weer verbaasd hoe steil omhoog het eigenlijk loopt! We gingen opzoek naar mirador (uitzichtpunt) de San Nicolás, waar je een prachtig uitzicht over het Alhambra schijnt te hebben. Omdat ik een kei ben in kaartlezen (ahum) hadden we de verkeerde mirador gevonden waar we heerlijk even gezeten hebben. Het was mooi, maar prachtig was het niet. Maar toen we eenmaal bij de échte mirador aangekomen waren zagen we waarom iedereen zei dat het prachtig was: je had een super mooi uitzicht over het Alhambra! Ook voor mij was het de eerste keer en ik snap niet dat ik daar niet eerder ben geweest. Het was echt prachtig (en super druk). We hebben wat gedronken op één van de terrasjes, ook met uitzicht op het Alhambra, met op de achtergrond hele leuke flamenco-muziek. Daarna hebben we onze route door Granada weer vervolgd en rond 6en kwamen we uitgeput thuis. Om 21.00 uur zou Richard aankomen op het station vanuit Málaga dus zijn we hem op gaan halen. ’s Avonds zijn we in één van de tapasstraten van Granada wezen eten wat heel goed smaakte na zo’n drukke dag!

Na een nacht met z’n 3en in mijn veel te kleine kamertje wat nét paste, zijn we op weg gegaan naar het Alhambra. Om 14:00 uur konden we de paleizen in, waar ik super veel zin in had want in dat gedeelte ben ik nog nooit geweest! En het was werkelijk prachtig. Adembenemend, je wilt alles op de foto zetten maar toch kan je het niet zó op de foto krijgen. Ik vond het persoonlijk nét iets mooier dan het Alcázar van Sevilla, al zijn ze achteraf niet echt te vergelijken door hun verschillende functies en toch ook nog hun verschillende stijlen. Ik raad iedereen aan het een keer te gaan bezoeken als ze dit nog niet gedaan hebben

Smile
! Mazzel, ik ga met Julia de 12e december weer!

Rond 5en stonden we weer buiten en zijn we gaan lunchen onderaan het Alhambra. Het eten was heel erg welkom

Laughing
! Toen het begon te schemeren zijn we weer richting de mirador de San Nicolás gelopen, waar het uitzicht eigenlijk nóg mooier was dan overdag. De zon was nog net niet helemaal weg maar de lampen van het Alhambra waren ook al aan. Werkelijk een prachtig gezicht! Via de leuke Marokkaans-achtige straatjes zijn we weer naar beneden gelopen richting de bus om naar huis te gaan. Richard moest ’s avonds alweer de bus nemen naar Sevilla om naar huis te gaan. Nadine en ik hebben daarna weer (met jas aan) gegeten één van de tapasstraatjes. Wederom lekker gegeten!

Maandag zijn we churros gaan eten bij ‘de lekkerste churros van Granada’. Ze waren inderdaad best lekker maar anders en dikker dan we gewend waren. Daarna zijn we nog even langs toeristische winkeltjes gelopen, broodjes gekocht en naar een park gegaan. Ik wist eerst eigenlijk helemaal niet dat er een park was in Granada, maar die is er dus wel

Smile
! Hier hebben we lekker het broodje opgegeten. Toen in een overvolle bus richting het station waar Nadine weer op de bus ging naar Málaga airport.

Het was een heel gezellig weekend! Heel erg leuk dat jullie er allebei waren!

En nu nieuws: ik moet een verslag maken! Eindelijk haha

Laughing
! Hij moet wel voor morgen af zijn… Maar ik ben al op de helft dus dat komt helemaal goed (ik had even een break, vandaar de blog
Wink
)

Tot de volgende blog!!

Reacties

Reacties

Akke

Leuke gezellige belevenissen weer, Iris. En wat een mooie stad is dat toch, genieten van de mooie foto's. Succes met je verslag!!

Corné

En je hebt ook al een kaartje voor de 22ste december, dan mag je het ons nog keer laten zien!

Marjolein

Gelukkig weer een verhaal. Ik dacht gisteren al: huh alleen foto's.
Leuk dat je bezoek had.
Tjonge je eerste verslag. Dat is ff aanpoten!!:)

opa en oma

Iris je eet wat af. Je geniet er van.

oma Elly.

Een prachtig verslag, bij de mooie foto's.
En het genieten spat er van af, heerlijk Iris.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active