Vacaciones en Holanda

Ik moest even teruglezen waar ik met de vorige blog gebleven was, want het was alweer even een tijdje geleden!

Nadat Richard en Nadine waren geweest moest ik natuurlijk gewoon weer naar de universiteit… Het verslag is helemaal goed gekomen en na die tijd had ik gelukkig iets meer opdrachten die ik moest maken waardoor mijn dagen iets meer gevuld waren. Het weekend erna heb ik niet echt veel ondernomen, ik ben alleen met mijn huisgenootjes naar een feria van oude platen, singles en LP’s geweest. Wij dachten dat het heel groot zou zijn, maar dat viel vies tegen! Het was in een kamer van een 4-sterren hotel, wat het best wel apart maakte. Gezellig was het natuurlijk wel

Smile
!

Woensdag de 18e ging ik vanuit het koude Granada (4 graden!) naar Málaga omdat ik donderdag voor een weekje naar Nederland ging! Toen ik in Málaga aankwam met mijn dikke winterjas aan en mijn sjaal om stikte ik zowat. Op de borden stond dat het 27 graden was! Het verschil qua warmte was niet normaal groot. Ik heb snel mijn hostel opgezocht en had mazzel dat ik een hele koffer zomerkleding bij me had om naar huis te brengen: ik was voorbereid op de warmte

Wink
. Ik had een eenpersoonskamer in het hostel en het was prachtig. Ook Málaga heb ik goed verkend: ik ben onder andere naar het strand gelopen over een hele mooie jachthaven en ben in het Alcazaba geweest. Omdat het gewoon een doordeweekse dag was en geen vakantieperiode was ik op de meeste plekken helemaal alleen. Tijd voor ongegeneerde selfies dus
Wink
.

In het hostel heb ik wat gegeten en ben ik na het kijken van Penoza snel gaan slapen, want om 04:30 uur stond er een taxi voor de deur om mij naar het vliegveld te brengen. Ik was natuurlijk weer veel te vroeg op het vliegveld maar gelukkig was er geen vertraging en ging de vlucht voorspoedig. Toen ik in Eindhoven was stonden Marijn en Helen op mij te wachten en hebben we gelijk op de terugweg naar Blaricum hun nieuwe auto opgehaald. Het was verder een rustige dag en ik ben nog even bij mijn opa en oma langs geweest. ’s Avonds kon ik eindelijk Expeditie Robinson een keer live kijken waar ik heel veel zin in had, maar toen ging ineens de bel en stond daar als verrassing Martijn, een dag eerder dan dat hij eigenlijk gezegd had te komen! Super leuk natuurlijk!

Vrijdag zijn we gezellig op stap geweest en ’s avonds, toen ik weer wilde beginnen aan het verder kijken van Expeditie Robinson, ging de bel weer. Daar stonden Demi en Aimee! Weer een verrassing, we gingen bowlen! Weer een hele leuke avond

Laughing
!

Zondag hebben we de verjaardag van mijn vader gevierd en zijn we ’s avonds naar Holwerd gereden want Martijn moest gewoon werken maandag en dinsdag. Wel leuk, want kon ik daar ook weer even iedereen zien! Dinsdag ben ik samen met Akke, Martijns moeder, naar Leeuwarden gegaan voor de tentoonstelling Body Worlds. Heel apart om te zien! De rest van het museum, vooral de kindertentoonstelling haha

Innocent
, was ook heel erg leuk! Daarna heeft ze me bij Martijns werk afgezet en zijn we weer naar Blaricum gereden, want woensdagavond hadden we het concert van Kensington! Het was echt een super vet concert en ik had het voor geen goud willen missen. Donderdagochtend was het weekje vakantie in eigen land alweer voorbij en vloog ik rond 11 uur alweer terug naar Malaga en was ik dus ook weer op tijd thuis.

’s Avonds ben ik gelijk bij twee Nederlandse meiden gaan eten wat eindigde in een hele gezellige avond stappen. Met dezelfde meiden ben ik het weekend naar Sevilla geweest. Één van de meiden heeft is voor een langere periode aupair geweest, dus we hadden een privégids door de stad! Nogmaals zag ik hoe leuk en mooi Sevila is! Elke keer dat ik er ben word ik er weer verliefd op! We hebben enorm veel gezien en gedaan en heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant. Zondagavond waren we weer in Granada.

Toen begon het ‘normale’ leven weer en moest ik weer naar de universiteit! Maar de leuke avondjes waren nog niet voorbij, want dinsdagavond ging ik weer naar de meiden toe om Empanadas te maken. Ze waren heel erg lekker! En gisteravond hebben we met zeven Nederandse en één Belgisch meisje sinterklaas gevierd. Het dobbelspel! Inclusief sinterklaasmuziek, pepernoten en echt sinterklaas inpakpapier. Het was even grappig een toch écht Hollands feest te vieren in Spanje!

Vrijdag gaan we met z’n 5en naar Valencia. We hebben dan tot woensdag vrij, dus kunnen we de stad goed uitpluizen! Helaas is Julia zelf niet in Valencia, maar dat betekend dus dat ik er nog een keer heen moet!

Reacties

Reacties

Milou

Leuke avondjes met de meiden he!;) En wat een goede privé gids hadden we toch in Sevilla! Haha

Opa Johan, oma Diny en Marjolein.

We hebben net je verhaal gelezen.
Een hele belevenis weer!!
Leuk dat je ook naar Valencia gaat. Je bent daar ook al eens geweest.
Gr van ons allen.

oma Elly

Het blijft leuk je verhalen te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active