Primera semana de trabajo

¡Hola!

Zo, de eerste werkweek zit erop! Om heel eerlijk te zijn voelde het niet als een werkweek. Het was eigenlijk heel relaxed! Schoonmaken hoef ik namelijk niet, want op maandag en donderdag komt Aurelia, de schoonmaakster. Ze kwam afgelopen week samen met haar kinderen, die met Isabel gingen spelen. Luizenbaantje

Laughing
.

Toch grappig dat je na een week een kind al goed kent. Zo weet ik zeker dat Isabel later schrijfster gaat worden. Wat een verhalen kan die meid vertellen! Prinsessen, prinsen, trollen, zeemeerminnen, honden, katten, vliegende katten, ze komen allemaal voorbij. Midden in het zwembad ligt het kasteel van de reuzen en even verderop dat van de mieren. Hoe kom je erop

Laughing
. Daarnaast houdt ze heel erg van verkleden. Ook de ouders ken ik al redelijk goed. Zo is Isa een echte rommelkont en is ze altijd alles kwijt. Ik let dus vaak op waar ze iets neerlegt, zodat iemand nog weet waar het ligt. Als het op koken aankomt, ben ik Isa’s ‘number one fan’! Ze kookt heel lekker, ook al is het soms met maar 2 ingrediënten. Vooral haar Salmorejo is overheerlijk! José is iets minder makkelijk te peilen, maar hij kan hele gevatte opmerkingen maken en is erg geïnteresseerd in Nederland.

Het is leuk om te zien hoe fijn Isabel het al bij me vindt. De eerste dag was al leuk en nu is ze al helemaal aan me gewend. Heel lief dat ze als ze wakker wordt gelijk ‘Ieríes’ roept! Dan is ze nog schattiger

Laughing
. Wanneer het haar even tegenzit en ze moet huilen (ze huilt best gauw) roept ze haar mama. Maar ja, die is natuurlijk aan het werk! Gelukkig laat ze zich uiteindelijk ook door mij troosten.

Maandag en dinsdag was Isabel vrij, dus hebben we lekker gezwommen, getekend en gespeeld. In de avonden hebben we met de hele familie gewandeld en ook nog ergens tapas gegeten. Deze dagen werd Isabel meestal om 09:30 uur wakker. Super chill!

Vanaf 1 juli is ze elke dag van 09.00 tot 13.30 naar school gegaan. Genoeg vrije tijd voor mij dus! Ze wordt zelfs gebracht door José. Woensdag 1 juli ben ik thuis gebleven en heb een rondje door het dorpje gelopen. Ook heb ik de was gedaan en de afwasmachine ingeruimd (wat een luxe). Ik moest Isabel met de bus ophalen, maar zoals altijd nam ik ruim de tijd hiervoor. Om kwart voor 1 had ik de bus al, en om 5 voor 1 stond ik voor haar school. Tja, 35 minuten te vroeg dus

Wink
.Nog maar een rondje lopen dus! Toen Isa de school uit liep rende ze gelijk op me af, super schattig
Smile
. Toen we thuis waren hebben we rustig aan gegeten, wat ik een beetje gebruik voor haar als een soort siësta, aangezien ze daar in deze familie niet aan doen. Maar ik kon zien dat ze super moe was.

Donderdag 2 juli zou het iets minder warm worden. Toen ik wakker werd zag ik op AccuWeather dat het 31 graden was. Lekker koel (jaja, ik heb me al aangepast) om een eindje te gaan fietsen, aangezien de schoonmaakster elke maandag en donderdag komt. Het voelt alsof ik dan heel erg in de weg loop. Met de fiets een kwartier afdalen naar de Decathlon om een slot te kopen en daarna naar el Centro Comercial H2O aan de overkant. Daar heb ik een Spaanse simkaart gekocht, zodat ik nu ook Data kan gebruiken. Wel zo leuk voor de 7,5 maand! Maar toen werd ik gebeld. Isabel had op school 4x overgegeven. Gelukkig was Aurelia thuis en had zij een auto, dus kon zij Isabel ophalen. Ik als de wiedeweer de berg weer op (in de hitte, zonder water). Een half uur later was ik thuis, 5 minuten eerder dan zij. Had ik nog even om uit te puffen. Isabel kwam als een arm, ziek poppetje binnen. Ze voelde zich helemaal niet lekker. Ik heb haar even lekker kunnen troosten en op de bank kunnen leggen. Later kreeg ze alweer praatjes en begon ze zich alweer te verkleden. Beter dus! Verder hebben we eigenlijk de hele avond gespeeld. Het was mijn eerste avond als ‘canguro’, iemand die ’s avonds oppast. José en Isabel waren naar een barbecue en waren pas laat thuis.

Vanochtend ben ik even langs het huis van de mensen gelopen waar mijn ouders afgelopen herfstvakantie mee hadden geruild. Ook heb ik heb Isabel weer van school gehaald en met haar gespeeld. We komen net weer terug van El Escorial. Dit is een klein dorpje iets buiten noordwest Madrid, op een uurtje rijden. Het was er heel erg mooi, met overblijfselen van het Romeinse Rijk. Hier hebben we samen met vrienden van José en Isabel rondgewandeld en gegeten. Het was hier heerlijk koel! Zo’n 31 graden. Vergeleken met de 40 graden die op te teller stond toen we wegreden…

Ik had verwacht dat ik last zou hebben van heimwee, maar tot nu toe is dit nog niet echt het geval. Soms wel dat ik dingen die gebeuren wil vertellen aan iemand, maar via whatsapp kom ik dan een heel eind. Via whatsapp heb ik nu ook contact met au pairs die ook in Madrid wonen of net erbuiten, maar ook met au pairs die hun avontuur in Spanje nog moeten beginnen. Heel gezellig! Met een aantal heb ik morgen afgesproken in El Retiro, een mooi park in Madrid. We gaan eerst ergens iets eten, daarna lekker relaxen in de schaduw en om 18.00 uur is er een Gay Parade! Ik ben benieuwd, en heb er nu al zin in!

¡A luego!

Iris

Reacties

Reacties

Evelien

Hallo Iris,
Wat een ontzettend leuk reisverhaal, leuk om te lezen en een indruk te krijgen van wat je daar doet. Je bent in een leuk gezin terecht gekomen volgens mij!! En tof wat je buitenhuis nog allemaal onderneemt. Volgens mij kom jij zooooooo bruin terug. Geniet enne werk ze natuurlijk????

oma Elly.

Wat een mooi verhaal, in gedachten zie ik je daar,
van alles ondernemen, en geboft met je gezin waar je bent. Geniet er ook van. x.x.

Akke

Iris, wat super dat je het zo leuk hebt. Ben nu al benieuwd naar jou spaanse kook kunsten. En niet alleen jij treft het, maar de familie treft het ook met zon leuke dame als jij. Lekker genieten en kijk al weer uit naar je volgende blog. Groetjes vanaf een ook heerlijk warm Ameland. Xx

jacqueline

Leuk om zo je belevenissen te volgen Iris. Volgens mij hwb je het goed getroffen.
Veel plezier xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active