El final...

Hola,

De laatste week is aangebroken en de eerste twee tentamens zijn achter de rug. Two down, two to go! Ook leek het de afgelopen weken wel alsof ik haast had om voordat ik weg zou gaan nog veel dingen te zien en te doen. Zo ben ik heel vaak uit eten geweest of bij iemand anders wezen eten. Nu kan het nog, want in Nederland gaat dat niet zo makkelijk en goedkoop meer!

Vorige week zaterdag waren Dana en ik samen ‘toerist in eigen stad’. Zo zijn we naar een museum geweest, naar allemaal toeristische winkeltjes en naar de mirador de San Nicolas, voor mij een van de mooiste plekjes van heel Granada. ’s Avonds was natuurlijk weer Wie is de Mol en zijn we weer lekker uit eten geweest.

Woensdag de 20e gingen Milou, een vriendin van Milou, Dana en ik op weg naar de Sierra Nevada. We moesten en zouden nog een keer sneeuw zien voor we naar Nederland gingen! Met de bus van 10 uur gingen we door de sierra omhoog naar het dorpje Pradollano, waar de dichtstbijzijnde pistes zijn van Granada. Wij hadden wel gedacht een beetje te kunnen wandelen, maar er lag best wel veel sneeuw en natuurlijk kon dat niet. Het was heel grappig om ineens in de sneeuw te staan en het was ook best wel koud. De nacht ervoor had het in Granada nog geregend dus was er in Pradollano sneeuw bijgevallen. Het was een echt winterwonderland. Ook toen wij er waren begon het te sneeuwen! Rond zessen waren we weer terug in Granada en zijn we gezellig met zijn allen uit eten gegaan en nog naar een Marokkaans theetentje geweest.

Vrijdag hebben we de verjaardag van Marleen gevierd en zijn we om 23.15 (!) uur naar de film geweest: The Big Short. Ikzelf vond het een nogal moeilijke film waar ik niet echt mijn hoofd bij kon houden maar desalniettemin was het een hele gezellige avond, want van te voren hebben we nog lekker met zijn allen wat gegeten!

Afgelopen zaterdag zijn we (Birgit, Milou en Dana) weer naar de mirador de San Nicolas geweest en hebben we daar een heerlijk Desperadootje gedronken. Het was toen bijna 24 graden! Het is heerlijk om daar te zitten met je gezicht naar de zon uitkijkend over het Alhambra en de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada. Dat stukje van Granada ga ik sowieso heel erg missen! ’s Avonds weer Wie is de Mol onder het genot van een overheerlijke zelfgemaakte pizza!

Zondag ben ik samen met Ilaria en Dana naar Malaga geweest. Daar hebben we heel veel gezien en gelopen. We zijn onder andere naar het Alcazaba, een heel mooi uitzichtpunt, het strand en de kathedraal geweest. Het was echt heerlijk warm in de zon! We kwamen er voor het Picassomuseum die na 16.00 uur op zondag gratis was. Ik was hier al eens geweest maar in mijn geheugen zag hij er toen heel anders uit en was het kleiner opgezet. Maar het was er niet minder mooi om. Wel was het best snel voorbij! Daarna zijn we ook nog naar het geboortehuis geweest van Picasso. Na een vermoeiende dag gingen we ’s avonds weer richting Granada.

En toen begon ik vanochtend aan mijn laatste weekje hier in Spanje. Na ruim 7,5 maand die voorbij zijn gevlogen zit het er aanstaande zaterdag om 20.20 uur op, want dan vlieg ik terug naar Nederland. Ik kijk er erg naar uit maar aan de andere kant realiseer ik me ook dat ik nooit meer zo makkelijk eventjes van het leven in Spanje kan proeven als nu. Daarom zit mijn hele laatste week ook vol met allemaal leuke activiteiten met hele leuke mensen, waardoor de laatste week waarschijnlijk (helaas) ook heel snel voorbij zal gaan.

Reacties

Reacties

Akke

Geniet nog even van al je mooie belevenissen, Iris.
Good luck met de laatste tentamens.
Tot gauw, Akke

Marjolein

Ik moet notabene een traantje wegpinken bij je verhaal.
Lieve schat, wat heb jij er een mooie tijd van gemaakt! Met allemaal nieuwe mensen om je heen heb je enorm veel gezien en ondernomen. Ik ben zo trots op je dat je dit zo zelfverzekerd hebt gedaan.
Geweldig vind ik het ook dat je al die ervaringen steeds met ons hebt willen delen. Door jou hebben Corné en ik ook hele leuke maanden gehad. Ik had het geluk om je 3 x te mogen zien rondlopen in "jouw" Spanje. 1x temidden van je lieve aupair gezin en 2x in Granada.
Genoten heb ik daarvan.
Maar......natuurlijk is je bed hier al opgemaakt en komen we je lekker ophalen zaterdagavond. Ook weer leuk!!
Dag lieve Iris, succes nog met je tentamens en tot zaterdag!!

Richard

Ik zie nu al op tegen mijn laatste week! Geniet ervan!

Harm en Thea

Heerlijk nog even en dan zit je in het vliegtuig, succes nog met je laatste tentamen, maar dat zal wel goed komen.
We zien je wel als je in Holwerd bent

Anja Kool-Borjeson

Hoi Iris, je hebt echt een fantastische tijd in Spanje gehad, het spat van je vrhalen af. Geniet nog lekker deze week en daarna weer fijn naar je familie en vrienden in ons koude (nou ja, deze winter niet) kikkerlandje. Geoetjes ????

oma Elly

Lieve Iris,
wat heb je mij mee laten genieten van je verhalen en mooie foto's, die blijven een herinnering aan je mooie tijd in Spanje.
Tot ziens, XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active