Feliz año nuevo!

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Wat is er een hoop gebeurt in de afgelopen paar weken zeg. Ik zal verdergaan waar ik bij de vorige blog gebleven ben.

Na het weekend in Valencia kwam het weekend erna Julia (vanuit Valencia) naar Granada. We hebben lekker veel van de stad gezien en zijn naar het Alhambra geweest, ook binnen in het kasteel. In de auto vanuit Valencia de week ervoor had ik van de chauffeur gehoord over El niño de las pinturas, een graffiti-artiest die hele mooie werken heeft gemaakt in Granada. Dus zondag waren Julia en ik al vroeg op pad om op zoek te gaan naar deze werken. Het was super vet om al deze werken te zien. Ookal was ik vaak door een straat gelopen, de werken waren me nog nooit opgevallen! Zondagmiddag ging Julia helaas weer naar huis… Toen begon de laatste week voor de kerstvakantie!

In die week was mijn Italiaanse huisgenootje jarig dus zijn we gezellig uit eten geweest en ben ik ook nog een avond met mijn Nederlandse meiden opstap geweest om het nieuwe jaar alvast te vieren. Toen was het eindelijk vrijdag en ging ik opweg naar Almerimar, naar het ruilhuis waar we de komende twee weken in zouden verblijven. Met blablacar werd ik afgezet en door de ruilmensen opgehaald. Zij hebben me het huis laten zien en een paar dingen uitgelegd en iets later dan gepland gingen we met hun auto richting Malaga. Ik ging hier in een hostel en zij gingen in een hotel vlakbij het vliegveld zodat ze optijd op het vliegveld konden zijn. Na enige tegenslag was ik rond half 10 bij mijn hostel en ging op weg naar de McDonalds waar ik gezellig een avondje met Marleen gegeten heb die ook de volgende dag zou vliegen.

En toen was het zaterdag, de dag dat Martijn aan zou komen! Na enige vertraging kwam hij rond 12.30 uur aan. De blablacar die ons direct naar Almerimar zou brengen was geannuleerd, dus moesten we opzoek naar een bus. Die ging rond 17.00 uur dus moesten we even wachten. Het enige stomme aan deze bus was dat hij er in plaats van de snelle twee uur wel vier uur over zou doen om in een stadje naast Almerimar te komen. Na vier uur in de bus en daarna nog een half uurtje in de taxi kwamen we eindelijk bij het huis aan. We hebben heerlijk rustige dagen gehad met uitzicht op flamingos en de zee. Woensdag kwamen ook mijn ouders en donderdag Marijn en Helen. Toen waren we compleet voor de feestdagen. We hebben het heel gezellig gehad en zijn onder andere naar Cabo de Gata en Granada geweest. Ook zijn we een dagje naar Almería geweest maar dat was helaas iets minder leuk dan verwacht. Afgelopen donderdag waren Marijn en Helen weer naar huis en afgelopen zaterdag Martijn en mijn ouders ook. Zij hebben me afgezet in Granada. Het was natuurlijk wel weer even wennen, maar gelukkig kwam ’s avonds Birgit langs om samen Wie is de Mol te kijken.

Het is wel heel erg wennen weer zo zonder familie en Martijn om me heen, vooral zo na die twee weken. Maar lang duurt het niet meer voordat mijn avontuur is afgelopen. Het is me gelukt een paar examens uit februari te verzetten waardoor ik op de 27e januari mijn laatste toets heb. Dit zorgt voor minder stress, want ik zou de 31e januari mijn kamer uit moeten. Mijn vlucht naar huis is ook al geboekt, zaterdag 30 januari! Ik heb erg zin om naar huis te gaan, maar heb ook nog heel veel zin in deze laatste maand

Smile
!

Reacties

Reacties

Corné

Voor ons was het ook weer wennen zonder jou, Iris!
Want wat was het gezellig samen!

oma Elly

de gezelligheid was te zien op de foto's
Nog een fijne laatste maand Iris.
Succes met je examens.

Akke

Heerlijk, weer zo'n gezellig spontaan verslag, Iris. Jij ook een heel gelukkig 2016. Folle Lok en Seine op z'n fries. Fijn dat je de examens eerder mag doen en nu ook eerder naar huis kan. Wat zijn die maanden toch nog gauw omgevlogen. Succes met je examens en tot gauw. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active