¡Sólo una semana!

¡Hola!

Over een week is het zover, dan vlieg ik vrijdagochtend om 07:00 uur richting het mooie Spanje. De terugvlucht is nog niet geboekt, maar ik hoop dat ik begin februari weer terug kan. Dit hangt af van mijn laatste tentamen in Granada.

Want wat ga ik er precies doen? Ik ga er niet op vakantie, in tegendeel… Eerst word ik au pair in Madrid en daarna ga ik door naar Granada om daar een semester te studeren! Geen tijd voor vakantie dus

Laughing

Het au pair avontuur begon allemaal op 30 september 2014. Toen heb ik besloten bij Travel Active het zomer au pair programma te boeken. Hiervoor moest ik veel papierwerk invullen en referenties van oppasadresjes regelen. Dit was allemaal geen probleem gelukkig. In december heb ik deze teruggestuurd. Voordat ik geaccepteerd kon worden moest ik een gesprek en screening houden met Samantha van Travel Active en na dit gesprekje kreeg ik bericht dat ik was geaccepteerd! Nu was de zoektocht naar een gastgezin begonnen.

Na één afgewezen familie kwam ik in februari in contact met de familie Flores uit Madrid. Dit leek me gelijk een heel leuk gezin. Vader José, moeder Isa(bel) en dochtertje Isabel van 4 jaar. Ik zou hun eerste au pair zijn, zodat Isabel een leuke vakantie zou krijgen en Engels zou kunnen leren. Na een Skype gesprek (van ruim 1,5 uur, in het Spaans!) waren we het er allemaal eigenlijk al over eens en de volgende dag kreeg ik een contract toegestuurd. Toen was het allemaal definitief: ik had een gastgezin!

Het contact bleef leuk en ze stuurden me vaak fotootjes van het gezin. Een paar maanden ervoor had ik met vriendinnen toevallig besloten om een weekje naar Madrid te gaan, niet wetende dat ik daar een gastfamilie zou hebben. Dus toen we in Madrid waren begin april heb ik ze ontmoet. Deze ontmoeting was erg leuk. Het klikte gelijk met het gezin en Isabel was ook erg leuk. Ze had tekenspullen bij zich en liet me telkens beestjes zien waar ze de Engelse naam bij zei. Aan het einde kreeg ik zelfs een knuffel en een kus. Door deze ontmoeting werd het al iets minder spannend omdat ik wist bij wie ik terecht zou komen.

Ondertussen was ik ook druk bezig met mijn aanvraag bij de UU voor het studeren in Granada, die ik afgelopen december ingediend heb. De universiteit in Nederland heeft me hiervoor geaccepteerd, het is nu alleen nog afwachten of de universiteit in Granada me ook accepteert (wat waarschijnlijk wel het geval is gelukkig…). Dit hoor ik als het goed is snel, eind juni.

En nu komt de familie Flores mij volgende week van het vliegveld ophalen, om 09:30 uur. Isa en Isabel, want José zit voor zijn werk in Amerika. Als ik aankom is er in het zuiden van Spanje een festival, dus rijden we gelijk door naar Torre del Mar. Gelijk dus op een mini-vakantie!

Vanaf volgende week hoop regelmatig een stukje op deze site te plaatsen, zowel in de tijd dat ik au pair ben als in de tijd dat ik studeer in Granada. Mijn volgende berichtje zal vanuit Spanje zijn, vanuit Torre del Mar!

Saludos, Iris

Reacties

Reacties

Johan v.d.Lichte

Leuke brief. We houden contact.
Mooi dat het zo kan.

Elly Jansen van doorn.

Leuk, dat ik je mag volgen.

Lieve groeten oma Elly.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active