Fin de semana

Hola,

Nog even een update van dit weekend, want er zijn teveel leuke dingen gebeurd

Smile

Na vrijdagavond naar El Escorial te zijn geweest, had ik zaterdag met een paar andere au pair meiden afgesproken. Ik had uitgezocht hoe ik met de metro moest, maar José zei dat ik beter met de bus kon, dus hij pakte zijn laptop en zocht het voor me uit. Ondertussen vroeg Isa naar dingen die ik bij me had en of ik me goed had ingesmeerd. Precies wat mijn moeder ook zou doen, alleen dan zonder de vraag of ik mijn paspoort bij me zou hebben

Wink
. José stelde haar gerust dat ik het vast wel bij me zou hebben, waarop Isa (in het Spaans) antwoordde: “Maar ze is als een dochter voor me! En ze gaat voor het eerst alleen naar Madrid!”. Super lief
Innocent

Dus ging ik met de bus naar Madrid, waar ik overstapte op lijn nummer 6 naar Principe Pío. Daar stonden 2 andere au pairs op me te wachten, één uit Nederland en één uit Griekenland. Er zou nog een andere au pair komen, maar die zou bij het eten aanschuiven. We liepen naar het restaurantje toe en hebben toen de 4e erbij was heerlijk gegeten. Kip, tortilla de patata en een salade. Natuurlijk had ik mijn favoriete drankje besteld, een ‘tinto de verano’. Dit is rode wijn gemengd met 7up of iets was daarop lijkt. Daarna zijn we gaan lopen door Madrid. Ik was verbaasd hoeveel dingen ik nog herkende van afgelopen April, toen ik samen met vriendinnen in Madrid was. Nog verbaasder was ik dat ik niet totaal de andere kant op liep, aangezien me dat in Nederland wel zou gebeuren (hè Martijn

Wink
?).

We hebben een hele tijd in de schaduw in Retiro gezeten, een heerlijk park in de stad. Het was er helemaal niet druk en het leek totaal niet alsof je in de stad zat. Rond 6en liepen we weer richting de metro, waar een Duitse au pair zich bij ons aansloot. We gingen met de metro stapten uit op Sol, samen met heel veel andere mensen. Iedereen ging naar El Orgullo, de gay-parade, die om 6 uur was begonnen. Met de mensenmassa meelopend kwamen we uiteindelijk bij een grote rotonde waar nóg meer mensen waren. Echt super leuk om te zien. De meest opvallende pakjes kwamen voorbij. Sommige verklede mensen konden niet eens normaal rondlopen zonder met iedereen op de foto te moeten. We keken allemaal ons ogen uit. Na een tijdje rondgelopen te hebben gingen we ergens op een terrasje zitten. Rond 10en gingen we allemaal op huis aan. Ik was best wel moe van al het lopen van die dag, moe maar voldaan want ik vond het erg leuk. De bus had ik gelukkig snel gevonden en na een half uur was ik thuis. Daar kon ik nog net aanschuiven voor het avondeten, want ze hadden vrienden over de vloer.

Zondag hadden we ook een drukke dag voor de boeg. Om 1 uur gingen we naar een verjaardag van een vriend toe, vrienden die ze kenden van een trouwerij (ik dacht eerst dat we naar een trouwerij toegingen). Deze vrienden komen uit Galicië, waar ze hele andere (eet)gewoonten hebben. Zo zitten ze eigenlijk niet als ze eten op verjaardagen, behalve als ze zeevruchten moeten ontleden. En dat hebben we gedaan. Ik heb een krab ontleed. Gelukkig wist Isa ook niet hoe je dit moest doen, dus hebben we een snelcursus krab ontleden gekregen van de jarige job. Snel ging het zeker, want zijn Spaans was bijna niet bij te houden. Die krab was echt heerlijk. Ook waren er grotere krabben maar gelukkig hoefde ik die niet zelf te ontleden. Het was een erg grappige ervaring. Zij noemden het een Mariscada, maar ik weet niet zeker of dit het eten van krab inhoudt of dat ze het hier gekocht hebben. Als laatste kwamen de ‘scheermessen’ op tafel, die langwerpige schelpen die je in Nederland op het strand kan vinden. Kan ik ook zeggen dat ik die ooit gegeten heb. Heerlijk was het, en dat had ik eigenlijk niet verwacht. Later in de auto had Isa opgezocht hoeveel de krab die wij hadden gegeten ongeveer kostte en ze kwam uit rond de 40 euro per kilo. Een echte delicatesse dus. Daarna hebben we nog gezwommen, taart gegeten en het verjaardag lied gezongen.

Om 6 uur moesten we weer thuis zijn, want zouden er andere vrienden komen avondeten. Ik had niet veel honger, want de krab vulde heel erg. Eerst maar weer lekker gezwommen. Voor het eten heb ik rustig met mijn ouders geskyped, die me het huis hebben laten zien waar ze mee hebben geruild in Noorwegen. Toch raar, dat zij die dag door de sneeuw hebben gelopen terwijl ik hier door het dorre gras onder de snikhete zon heb gelopen. Daarna kwam José binnen, dus kon mijn moeder hem ook nog even zien en spreken. Hij kwam me halen voor het eten: pizza. Heerlijk. Later toen de mensen weg waren en we allemaal al op bed lagen heb ik nog met Martijn geskyped, alleen lag helaas na een paar minuten de internetverbinding eruit

Cry
.

Ik ga zo Isabel van school halen. Er lopen hier allemaal bouwvakkers rond in huis, want ze gaan een aantal dingen aan het huis veranderen. Ook de schoonmaakster was er weer vandaag, dus ik ben maar een eindje gaan wandelen. Het is wel een beetje een lange update geworden…

Tot de volgende keer!

Iris

Reacties

Reacties

jeltje janssen

Lieve Iris,
Wat heerlijk om te lezen over je belevenissen in Spanje! Volgens mij voel je je al helemaal thuis. Knap hoor, want dat is je eigen verdienste!
Wat is je adres? Teun en Meike willen je graag wat sturen. ...
Liefs, uit tropisch Utrecht,
Jeltje

marjolein

Als ik het zo lees, krijg ik ook trek in krab en scheermessen.
Fijn dat jij weet hoe je dit moet eten, kan je het ons vertellen.
Kan je het ook koken?
Tot de volgende blog.

oma elly

Super leuk je verhaal te lezen.

Catharina

Hé Iris, leuk om je zo te volgen! Klinkt goed allemaal daar in Espana! Gr. Catharina

oma en opa

we gaan zaterdag naar oma elly.
Hier is het minder warm. je maakt leuke dingen mee.
het is toch fijn dat die mensen je een leuke meid vinden.
Iris tot de volgende keer.Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active