Obreros y limpiadoras

Alweer een week voorbij, tjonge wat gaat dat eigenlijk snel. Vooral nu ik best wel korte dagen met Isabel heb. Eigenlijk is het een beetje saai

Wink
Maar ja, ik kan uitslapen. Dat dacht ik tenminste. Want deze week waren er de hele week bouwvakkers over de vloer en ze waren niet bepaald stil. Om 07.45 uur kwamen ze stampend en luid pratend binnen. Maandag kwam natuurlijk ook weer de schoonmaakster, dus ben ik om 09.30 uur het huis ‘ontvlucht’ om het zo maar even te noemen. Wel grappig, de man van de schoonmaakster is de hoofdbouwvakker. De hele (Poolse) familie hier in huis dus. Omdat vrijdag mijn telefoon uit mijn tas is gevallen, zat er een hele grote barst in het scherm. Rede genoeg dus om naar het winkelcentrum te gaan.

Dit keer ging ik niet met de fiets, maar met de bus. Dat was veel beter vol te houden. Bij de telefoonwinkel waar ik ook mijn simkaart heb gekocht maakte ik een afspraak voor in de middag. Hij zou er dan binnen een uurtje mee klaar zijn, top! Dat was nog maar een kwartiertje van de drie uur die ik had. Onderhand heb ik alle winkels al minstens drie keer gezien. Dan maar weer heel rustig naar huis. Toen ik thuis kwam was de schoonmaakster al weg en heb ik Isabel van school gehaald. Weer met haar gegeten en eventjes gespeeld en toen kwam Isa alweer thuis en kon ik om 16.30 uur weer op weg naar de H2Ocio.

Ik leverde mijn mobiel in en kwam na een half uurtje even kijken hoe het ervoor stond. Toen kwam echter het verhaal dat het nog wel iets langer zou duren dan een uurtje, omdat er zoveel losse stukjes glas waren dat het eventjes tijd kostte om deze eruit te halen (of zoiets

Laughing
). Het zou nog wel tot 20.00 uur duren. Ik kon Isa niet contacten dat het later werd, omdat ik geen telefoon had. Gelukkig had ik dit wel van tevoren gezegd tegen haar. Toen kwam ik op een geweldig idee: op naar de bioscoop! Daar zat ik dan, te kijken naar de Spaanse Minions. Hilarisch! Vooral het feit dat ik in mijn eentje als een ‘loner’ in die bioscoopzaal zat. Er was verder niemand! Hij was rond 20.00 uur afgelopen, dus ik liep meteen door naar het telefoonmannetje. Uiteindelijk om 21.30 uur had ik mijn mobiel weer terug. Zonder scheur in het scherm!

Dinsdag en woensdag waren beide hetzelfde. Uitslapen (tot 08.00 uur) en naar beneden. Isabel ophalen (woensdag kreeg ik een Farao mee naar huis, zie de foto

Smile
) en meteen eten. Even spelen en toen nam Isa het alweer van mij over. Isa volgt de serie Extant en na één aflevering mee gekeken te hebben kijk ik nu bijna elke avond met haar mee ook al heb ik het eerste gedeelte gemist.

Ook gisteren was hetzelfde, alleen ’s middags was leuker dan de andere dagen. ’s Avonds was er een bijeenkomst voor au pairs in ‘La Sureña’, een bar in Madrid vlakbij Plaza Mayor. Hier hebben we wat gegeten en gedrongen. Het was heel gezellig. We hadden een groepje van Nederlandse au pairs en later hebben we bij Chocolatería de San Gines als toetje churros gegeten. Helaas gaat één van de au pairs vanavond al naar huis. Ze vliegt om 20.00 uur, dus misschien kan ik haar nog even uitzwaaien. Want ik vlieg vanavond om 20.35 uur met de familie naar Galicië, waar we ergens in een klein dorpje vlakbij de plaats Orense zitten. We gaan onder andere naar een rivier, naar Santiago de Compostella en waarschijnlijk ook nog even naar het strand. Ik heb er heel erg veel zin in!

Saludos, Iris

Reacties

Reacties

marjolein

Wat een leuk weekend ga jij tegemoet!!!
Veel plezier, hoor.
Xxxxxxxxxx Marjolein.

Corné

Weer een leuk verhaal Iris.
veel plezier in Galicië, daar zal het wel wat koeler zijn ;-)

jacqueline

Veel plezier .

evelien

Wat een rustige baan heb je. Misschien soms te rustig...voor je. En wat leuk dat je contacten hebt met andere au pairs. En nu het weekend weer een ander stukje van spanje zien. Tof!!

Akke

Fijn dat je het zo leuk hebt, Iris. Veel plezier in Galicië.

Opa en Oma

Wat een leuk verhaal weer.
We hebben veel bewondering voor je hoe je je er doorheen
slaat.
OP naar Galicië.

oma Elly

Het is toch boffen hoe je het hebt in je au pairgezin.
Geniet van je weekend.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active