La tercera semana

¡Buenas días!

Dat was alweer de derde week. Het was een leuke maar soms ook iets minder leuke week. Maandagavond laat waren we natuurlijk teruggekomen uit Galicië, waardoor Isabel dinsdag nogal moe was. Isa had mij de opdracht gegeven Isabel de siësta te laten houden, maar daar stond bij thuiskomst na school haar hoofd totaal niet naar. Ze wilde liever zwemmen. Maar onder het eten zag ik dat ze bijna in slaap viel. Naar bed dus! Ze heeft een half uur aan één stuk door lopen huilen. Ze wilde niet op haar kamer slapen. Maar ik gaf niet op

Laughing
Ik was het nog steeds aan het proberen toen Isa thuis kwam, gelukkig nam ze het van me over. Ze lag en na een paar minuten sliep ze al. Daarna was ik er echt even aan frisse lucht toe, dus ben ik eventjes een blokje rond gegaan. Woensdag en donderdag kon je merken dat ze nog steeds moe was, waar ze vrijdag zelf haar excuses over aanbood. Om de kleine dingetjes begon ze te huilen. Zo had ze donderdag een graatje in haar keel… Ze maakte zoveel lawaai dat buitenstaanders zouden denken dat ze dood zou gaan. Het was niet om aan te horen! Ze wilde niet drinken, niet eten ook al zei ik dat het graatje zo uit haar keel zou gaan. Uiteindelijk heb ik maar in paniek Isa gebeld, die zei dat José al onderweg was. Hij kwam binnen, raadde haar aan water te drinken en weg was het graatje. Ik voelde me toen echt schuldig dat hij 4 uur eerder van zijn werk heeft moeten vertrekken om niets. Hij zei echter dat het niet erg was. Gelukkig maar.

Ik was wel blij dat ik ’s avonds met een paar andere au pairs had afgesproken in de stad. We zouden de verjaardag van een Duitse au pair gaan vieren die ook in Rivas woont. Woensdagavond ben ik met haar en een ander meisje naar het winkelcentrum geweest. Donderdag dus naar Madrid! Er hadden zich een heleboel au pairs uit verschillende landen verzameld en we gingen met een grote groep iets drinken in een iets te duur restaurantje. Later splitste de groep zich op en heb ik met drie anderen nog een rondje door de stad gelopen. Het was even lekker om te praten met andere au pairs.

Zaterdag zijn we met een hele groep naar het stadion van Real Madrid gegaan. Jawel, ik naar een voetbalstadion. En het was niet eens voor een concert. Om heel eerlijk te zijn was het best wel leuk! Ik vond dat het erg leuk gedaan was. Je kon heel veel zien en lekker zelf rondlopen. Ook leuk om te zien dat er Nederlandse spelers gespeeld hebben

Laughing
. ’s Middags zijn we nog wezen shoppen en hebben we wat gegeten in het Retiro park. ’s Avonds zou ik oppassen op Isabel, maar ze bleek al in bed te liggen dus kon ik ook op tijd naar bed
Smile
.

Want zondag stonden we vroeg op om José naar het vliegveld te brengen, want hij gaat tot en met volgende week maandag naar Las Vegas. Daarna zette Isa mij af bij het metrostation om naar het busstation te gaan. Ik kwam gelukkig nog net op tijd voor de bus. De andere chicas kwamen net naar boven gelopen. We waren met zijn vijven. Eén van hen zat in een andere bus en twee zouden pas een bus later moeten nemen. Op naar Segovia! Het was een erg mooie stad, met een mooie kathedraal, een oud aquaduct en een prachtig Alcazár. We hebben ergens gegeten en het Alcazár bezocht. Het was een hele leuke dag. ’s Avonds gingen we weer met de bus terug, maar de bus ging kapot. Wat er precies aan de hand was weten we niet, maar we konden wel blijven zitten en uiteindelijk kwam er een andere bus. Uiteindelijk kwamen we wel thuis dus!

Volgend weekend zit ik in Torre del Mar. Donderdagavond vertrekken we al in die richting. Het wordt dus een kort weekje en hopelijk een leuk weekend!

¡Hasta la proxima vez!

Reacties

Reacties

oma Elly.

Afwisseling genoeg Iris

Marjolein

Leuk dat je veel contact hebt met andere meiden vanuit de hele wereld. Met hen kan je de omgeving van Madrid verkennen en je aupair ervaringen delen.
Deze week heb je dan een driftige Isabel meegemaakt. Je zal het nog wel eens meemaken, maar dan weet je nu dat het ook weer stopt. Wees blij dat je maar de zorg voor 1 hebt.
Veel plezier de aankomende week. En.......volgende week ga je volgens mij naar Torre del Mar!! Boffert!!!
Dag lieve schat!!

opa johan en oma Diny

Leuk dat je mij gebeld hebt op mijn verjaardag.
Zondag hebben we je moeder van Schiphol gehaald.
Enfin je zal dat allemaal wel gehoord hebben.
Het was weer een leuk verhaal.
Veel plezier in Torre del Mar.
Gr. J&D

Jeanine

Haha ik dacht aan guus! ????

Akke

Hoi Iris, wat weer een belevenissen. Je bent er maar druk mee. En mooi om en jouw foto's van Spanje en ook foto's van je ouders uit Noorwegen te zien. Wij ergens daar tussen in. Heb je de prachtige luchtfoto die je moe
der gemaakt heeft van Ameland gezien. Veel plezier en groetjes, Akke

Jeanine

Pff hij heeft mijn tandensmiley verandert in 4 vraagtekens.... :(

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active