¡Calor...!

Zo, ik ben alweer over de helft van het aupair avontuur! Het gaat echt verschrikkelijk snel en het voelt best raar om te zeggen dat mijn vijfde week er alweer op zit. Dat betekent dus dat het al vijf weken lang achter elkaar verschrikkelijk warm is hier in Spanje… Zo warm dat zelfs de Spanjaarden zelf erover klagen… Ik weet niet zeker of er nog een hittegolf is omdat ik het nieuws niet echt volg, maar ik weet wel dat er één begon toen ik aankwam en dat er sinds die tijd nog twee anderen waren. Om heel eerlijk te zijn was ik afgelopen week erg toe aan koelte en koudere lucht, vooral ’s nachts. En dan helpt het ook niet dat de mensen met wie je spreekt in Nederland of op IJsland zitten met lekker koele nachten… Maar ja, zeuren mag ik natuurlijk niet want het is een luxeprobleem.

De week verliep goed. Isabel had verschillende buien en om de dag was ze lief of vervelend. Maar gezellig was het wel. Dinsdagavond was de laatste avond van Michelle hier in Spanje, dus zijn we samen een ritje wezen maken in de Teleferico, een kabelbaan over Madrid. Je kon heel mooi het paleis zien. Na dit ‘erg spectaculaire ritje’ zijn we ergens heen gegaan om paëlla te eten. Vooraf hadden we ham en brood en als hoofdgerecht paëlla. De ober deed wel heel erg aardig tegen ons, maar na afloop zagen we waarom: de ham had ons 20 euro gekost… Tjonge! Gelukkig maar dat het lekker was…

Woensdag had ik samen met Isabel My Little Pony gekeken en dat viel erg in de smaak. De hele dag stond in het teken van deze serie: we hebben poppetjes gemaakt en het nagespeeld. ’s Avonds moest ik oppassen en helaas stond ook de avond in het teken van de pony’s: ze kreeg er nachtmerries van. Ik dacht lekker rustig te kunnen skypen met Martijn, maar nee. “Iries!” klonk het van boven, om de 5 minuten. Gelukkig kwamen de ouders thuis toen ik haar net weer een beetje gekalmeerd had, met behulp van Winnie de Poe. Geen My Little Pony meer!

Donderdag was het snikheet. Ik dacht even samen met Isabel af te koelen in het zwembad, maar deze kookte bijna. ’s Avonds had ik afgesproken met de andere aupairs, maar ik was zo moe dat ik ‘vroeg’ ben gaan slapen, voor zover dat kan hier in Spanje.

Gelukkig koelde het vrijdagavond ietsjes af. Na een regenbui van ongeveer 5 minuten en heel veel koele wind was mijn slaapkamer eindelijk fris genoeg om onder een heel dun lakentje te slapen. Voor het éérst in 5 weken (op het weekend in Galicië na dan…). De familie is vrijdag vertrokken naar Salamanca om het weekend bij de ouders van José door te brengen. In de eerste instantie zou ik mee gaan, maar het zou het laatste weekend zijn dat ik nog met een paar andere au pairs zou hebben voordat we op vakantie gaan. Gelukkig gaat de familie nog een keer naar Salamanca als ik hier ben, wat betekend dat ik heb besloten lekker thuis te blijven het weekend. Het was het zeker waard: gisteren ben ik samen met Nele en Carla naar Toledo geweest, met de bus. In april was ik hier al een keer geweest, maar niet voor lang. Het was dan ook heel anders dan ik me herinnerde. We hebben de kathedraal bezocht en gelopen door de leuke straatjes. Helaas was het alcazar gesloten toen we er heen wilden… ’s Avonds waren we weer terug in Madrid en heb ik lekker alleen gegeten thuis en films gekeken. Echt wel even lekker! Eigenlijk wilde ik op tijd naar bed, maar dat is er helaas niet van gekomen…

Want vandaag hadden we ook een druk programma! Eerst hadden we een rondje gelopen over el Rastro, een vlooienmarkt, en daarna zijn we naar het Prado geweest. Hier zijn we in sneltreinvaart doorheen gelopen

Laughing
Daarna nog door de stad gewandeld en wat gegeten bij cervecería La Sureña. Het was heel gezellig!

Nu is de familie weer thuis wat ook wel weer heel gezellig is. Isabel zit nu in de kamer naast me liedjes te zingen terwijl ze eigenlijk hoort te slapen… Morgen weer een werkdag, de laatste week voor de vakantie begint!

Reacties

Reacties

jacqueline

Tjonge iris wat gaat het snel he. Leuk om zo met je mee te kunnen beleven.
Ik ga vrijdag met juul 6 dagen naar valencia ook nog even spanje ervaren.
Groetjes jacqueline

opa Johan

Iris wat eet je allemaal lekkere dingen.
In gedachten smullen we mee.
Vandaag wordt het hier 31 gr.C.
Wat zal jij jaloers zijn met zo'n temperatuur.
Gr.

oma Elly.

Ja de tijd gaat snel,
een heel fijne vakantie volgende week!

marjolein

Ook deze week heb je niet stil gezeten. Heerlijk dat je zo vaak Madrid in kan gaan, om daarvan alles te bezoeken.
Erg leuk dat je veel plezier beleeft aan het stappen met de andere aupairs.
En die koele nachten, joh, die komen er nog genoeg.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active