Semana de trabajo y Salamanca

Hallo!

Dit is de één na laatste blog van mijn aupair avontuur! Wat is de tijd toch snel gegaan... Gelukkig heb ik afgelopen week niet in het ziekenhuis gelegen

Laughing

Nadat we terug zijn gekomen uit Malaga, hebben we de zondag een heerlijke pyjamadag gehouden. Heerlijk met films en languit op de bank liggen! Toch moesten we er 's avonds wel even op uit, dus zijn we naar Faunia geweest, een andere dierentuin net ietsjes buiten Madrid. Veel kleiner en naar mijn smaak ook leuker dan de Zoo!

Daarna begon de gewone werkweek weer en om heel eerlijk te zijn was ik daar super blij mee. Vakantie klinkt heel leuk, maar je zit de hele dag toch wel op elkaars lip en ik kon niet met de andere aupairs in Madrid afspreken aangezien ik in Malaga zat. En het ziekenhuis werkte ook niet echt mee

Smile
Het was dus wel weer even lekker!

Dinsdagavond heb ik voor de laatste keer met Nele (Duitse aupair) afgesproken bij het winkelcentrum in Rivas, waar we lekker hebben gegeten en een cocktailtje hebben gedronken. Woensdagavond was mijn studiegenootje Sirkka uit Utrecht er om aan haar erasmustijd in Madrid te beginnen dus hebben we bij 100 montaditos lekker goedkoop gegeten en kon ik even heerlijk Nederlands praten!

Vrijdagavond zijn we vertrokken naar Salamanca. Daar wonen de ouders van José, 3 minuten lopen van la Plaza Mayor. Ik vind deze mooier dan in Madrid, vooral 's nachts. Heel Salamanca is mooi in de nacht, door de kleur van de stenen. Eigenlijk zouden we er in de vakantie 5 dagen vertoeven, maar aangezien ik in het ziekenhuis lag... Dus hadden ze besloten dit weekend te gaan. Top! Gisteren hebben de opa en oma op Isabel gepast terwijl wij met zijn drieën de toerist aan het uithangen waren. Het is een super mooie stad, met heel veel kerken en kathedralen. Allemaal even mooi. Het mooiste vond ik het stuk met de oude universiteitsgebouwen en ik heb zelfs de kikker op de mooi gedetailleerde gevel ontdekt. Dit zou dus moeten betekenen dat ik voor al mijn vakken ga slagen in Granada... Ben benieuwd! Ook 's avonds zijn we zonder Isabel weg geweest. We hebben een hapje gegeten op la Plaza Mayor en zijn daarna naar een Art Deco plek geweest waar we een Cuba Libre hebben gedronken op het terras.

Vandaag zijn we via het schattige dorpje Avila terug naar huis gereden. Dit is een dorpje met een stadsmuur. Hier hebben we ook overheen gelopen. Naast de muur waren er niet veel meer dingen te bezichtigen, maar het was een erg schattig dorpje. Toch blijft het dorpje Frigillana bij mij op nummer 1 staan

Laughing

Morgen ga ik beginnen aan mijn laatste week... Tjonge wat is de tijd toch snel gegaan!

Liefs Iris

Reacties

Reacties

jeltje Janssen

Geniet van je laatste weekje! Het zal best een moeilijk afscheid worden, maar denken aan al je mooie herinneringen die je met hen hebt. En, uit het oog, maar niet uit het hart.

Opa en Oma

Wat heerlijk die grote letters.
Prachtig verhaal.
Tot ziens in Huizen!!!!!!!!!!!!

Corné

Geniet nog maar even van de regelmaat deze laatste week: in Granada mag je weer opnieuw beginnen!

Marjolein

Ach, wat een heerlijke verhalen weer allemaal.
Het houdt maar niet op!
Later kan je het allemaal aan Martijn laten zien!
Dat schat!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active